De Mercedes C-Klasse All-Terrain als verhoogde break in productie

mercedes-c-klasse-all-terrain-2021_01.jpg

Na de E-Klasse All-Terrain enkele jaren geleden waagt Mercedes zich nu voor de tweede keer aan de verhoogde break. Deze C-Klasse All-Terrain is uiteraard gebaseerd op de nieuwste generatie van Mercedes’ C-Klasse.

Noem de verhoogde break gerust de originele crossover. De mix tussen break en terreinwagen kende in de jaren 90 een bescheiden start met enkele pioniers, maar is vandaag populairder dan ooit. In het premiumsegment is Audi zo'n pionier, Mercedes een late bekeerling. Stuttgart sprong pas eind 2016 op de kar met de E-Klasse All-Terrain. BMW kijkt nog altijd liever even de kat uit de boom.

Vandaag lanceert Mercedes zijn tweede All-Terrain, op basis van de nieuwe C-Klasse Break. Deze C-Klasse All-Terrain krijgt dus de vertrouwde terreinbreakbehandeling: een apart radiatorrooster met chromen accent, dat als een hipstersnor fier gedragen wordt, aangepaste bumpers en zijschorten, en stoerdere omlijstingen voor de wielkasten. Vierwielaandrijving en een 40 millimeter hogere bodemvrijheid zijn uiteraard ook standaard.

Om te illustreren dat deze All-Terrain geen doordeweekse crossover met voorwielaandrijving is, voorziet Mercedes nog twee extra rijmodi bovenop degene die het standaard met de C-Klasse meegeeft: Offroad en Offroad+, met afdaalhulp. Aanhangers slepen doet de All-Terrain tot 1.800 kilogram, terwijl de aandrijving voorzien wordt door Mercedes’ nieuwste generatie van milde hybride benzine- en dieselmotoren. Dat is zowel aan benzine- als dieselkant een 2.0-viercilinder met 48-voltondersteuning, maar specifieke vermogens of andere details geeft Stuttgart nog niet vrij. Begin september wordt deze nieuwe Mercedes C-Klasse All-Terrain voorgesteld op de IAA in München.

Bron www.autofans.be

mercedes-c-klasse-all-terrain-2021_01.jpgmercedes-c-klasse-all-terrain-2021_02.jpgmercedes-c-klasse-all-terrain-2021_03.jpg