BMW i7 M70 is koppelbeul op elektrokracht

bmw-i7-m70_01.jpg

Een volbloed Mi7 zit momenteel nog niet in de pijplijn bij BMW maar tot dan kan je jouw pk-lusten bot vieren op deze i7 M70 xDrive, een 660 pk en 1.100 Nm sterke elektrokrachtpatser voor de CEO die "bescheiden" niet in zijn woordenboek heeft staan.

Opulentie? Het is maar een woord. Want altijd kan het ergens nog extremer. Zo ook bij de BMW i7 die met z'n 31.3-duim cinemascherm achterin de elite al laat huppelen van plezier. Diezelfde i7 mag het vanaf nu ook met een grob extra vermogen doen dankzij de M70 xDrive-uitvoering. Nog nooit keek je zo snel een film in 8K van nul naar honderd.

TOT 560 KILOMETER RANGE

Die i7 is uiteraard geen nieuwigheid meer, deze M70 xDrive is dat wel. Want eindelijk boog M Performance zich over de elektrische luxelimousine van BMW. Het resultaat is vooral grof meer vermogen uit het duo aan elektromotoren. De motor op de vooras mag tegenwoordig 258 pk leveren terwijl het exemplaar op de achteras goed is voor 489 pk. Haal je dan je Casio boven, dan kom je aan een systeemvermogen van 660 pk (waarom niet 666, BMW?) en 1.100 Nm koppel. Het resultaat? Hoewel de i7 M70 zo'n 2.8 ton (!) in de weegschaal legt, sprint hij vanuit stilstand in amper 3.7 seconden naar de honderd. Of om dat in perspectief te brengen, dat is ongeveer nét zo snel als een M3 Competition... in een luxesloep met cinema achterin.

Of dat meer vermogen minder range betekent? Ja, uiteraard. Al valt dat in deze i7 M70 wel mee dankzij de standaard accu van 101.7 kWh (netto). Volgens BMW kan je daardoor tot 560 kilometer ver. De i7 xDrive60 van je buurman schopt het evenwel tot maximaal 625 kilometer. Opladen kan deze limousine aan 22 kW AC en 195 kW DC. Meer dan puik natuurlijk.

VIER KUIPSTOELEN?

Of de i7 M70 visueel valt te herkennen? In de details alvast. Uiteraard flaneren de nodige M-badges op de carrosserie. Dé weggever van dient is echter de zijspiegel met typisch M-haaienvindesign. Ga je met een vergrootglas kijken, dan zal je ook nog een net wat anders vormgegeven diffuser tegenkomen achteraan en dikkere remmen achter de standaard 21-duims velgen.

Binnenin 4 kuipstoelen en een Alcantara sportstuur? Nou, nee. Binnenin blijft de i7 een oase van luxe en rekenkracht. Want in de knoppenwinkel om de deuren automatisch te bedienen zit hoogstwaarschijnlijk meer processorkracht dan in de eerste raket die we naar de maan hebben gestuurd. De i7 M70 mag wel BMW's eerste grote update van het besturingssysteem introduceren, OS 8.5 voor de vrienden. Dit jaar nog zal BMW de i7 M70 leveren aan klanten die op zoek zijn naar performante luxe. De prijs? Die gaat waarschijnlijk vlot over de 137.900 euro die je momenteel betaalt voor de i7 xDrive60. Nu goed, elke i7 die in de plaats komt van de XM is er eentje gewonnen natuurlijk.

Bron www.autofans.be

bmw-i7-m70_01.jpgbmw-i7-m70_02.jpgbmw-i7-m70_03.jpg