Nu met handbak!: BMW Z4 M40i Pure Impulse

BMW_Z4_M40i_1.jpg

Kan je het niet verkroppen dat BMW al twee generaties geen échte Z4 M meer produceert? Wel, deze Z4 M40i Pure Impulse is stiekem een Z4 M in vermomming. Met heerlijk zingende zes-in-lijn, achterwielaandrijving en handbak.

Tussen al het EV- en M-geweld van BMW kan je wel eens vergeten dat ze ook nog de Z4 produceren. Een heerlijke roadster… die net nog wat beter werd.

Saaie naam, heerlijke uitkomst

Daarvoor mag je het Pure Impuls-pack bedanken. Klinken doet dat niet, maar performance bieden doet het des te meer! Het pakket is enkel beschikbaar op de Z4 M40i en zorgt ervoor dat de M-ingenieurs nog eens kritisch kijken naar de kalibratie van de ophanging en stuurinrichting. Daarnaast krijg je M-lichtmetaal van 19-duim vooraan en 20-duim achteraan.

De grootste wijziging zit echter tussen de inzittenden. Want de 3-liter zes-in-lijn van 340 pk en 500 Nm mag zijn vermogen dankzij het pakket naar de achterwielen sturen via een nieuw voor de Z4 ontwikkelde manuele zesbak! Die krijgt specifieke verstevigingen met onderdelen van het M-schap om prestaties te garanderen.

Zeg maar “Z4 M”

Hoewel de M40i met Pure Impulse Pack de vier iconische einddempers achteraan niet draagt, is dit in essentie gewoonweg een Z4 M. Kijk maar eens naar de technische fiche: 50:50 gewichtsverdeling, Variable Sport Steering, M sportremmen, een M sportdifferentieel op de achteras, een adaptieve M sportophanging, drukgevoede zes-in-lijn en een manuele zesbak. Heerlijk toch?!

Ben je trouwens vlot met de pook, dan tik je in 4,6 seconden de honderd aan met deze manueles Z4. Amper 6.100 euro vraagt BMW om je Z4 M40i “om te bouwen” tot deze Z4 M. De exclusieve koetswerkkleur Frozen Deep Green krijg je er desgewenst nog eens gratis bij!

Bron www.autoscout24.be

BMW_Z4_M40i_1.jpgBMW_Z4_M40i_2.jpgBMW_Z4_M40i_3.jpg